Ułatwienia dostępu

Skip to main content
Unia Europejska

Przystąp do naszych przychodni

WYBÓR PRZYCHODNI

Drodzy Pacjenci, wybór przychodni podstawowej opieki zdrowotnej nie zawsze jest łatwym wyborem, a tym bardziej teraz w okresie pandemii. Samego wyboru przychodni niestety nie możemy za Państwa dokonać, natomiast możemy ułatwić jego wykonanie czyli złożenie deklaracji.

Co to znaczy? NFZ dalej utrzymuje w mocy zadeklarowanie pacjenta do danej przychodni, lekarza, pielęgniarki i położnej poprzez złożenie odpowiedniego dokumentu jakim jest DEKLARACJA. Deklaracja taka musi być opatrzona Państwa podpisem tradycyjnym lub też cyfrowym. Poniżej wyjaśniamy trzy formy obecnie dostępne dla pacjentów naszych przychodni.

Należy pamiętać, że NFZ dopuszcza w chwili obecnej jedynie trzy formy składania deklaracji - osobiście, poprzez IKP i dopuszczone tymczasowo przesłanie popisanego skanu wypełnionej deklaracji.

PROSZĘ PAMIĘTAĆ ABY NIE PRZYSTĘPOWAĆ DO ŻADNEJ PRZYCHODNI PODCZAS ROZMOWY TELEFONICZNEJ, TAKA FORMA JEST NIEDOPUSZCZALNA I NIE MA FORMY WIĄŻĄCEJ.

Każdy pacjent może dwa razy w roku bezpłatnie zmienić przychodnię oraz zadeklarowany personel. Przy składaniu deklaracji do nowej przychodni nie ma obowiązku informowania poprzedniej o rezygnacji.

Po prawe stronie wzór wypełnionej poprawnie deklaracji. Pola zaznaczone na:

  • czerwono to pola obowiązkowe;
  • żółto nieobowiązkowe;
  • niebiesko obowiązkowe w przypadku składania deklaracji na osoby niepełnoletnie;
  • zielono pola wypełnione przez nas danymi przychodni.

W celu przystąpienia do jednej z naszych przychodni uprzejmie prosimy o wypełnienie wymaganych stron deklaracji:

W przypadku PAŃ należy dokonać wyboru lekarza poz/pielęgniarki poz/położnej poz*. Następnie deklarację drukujemy, podpisujemy, a skan lub zdjęcia przesyłamy na adres e-mail: *w miejscu nazwisk przy braku wyboru wstawiamy kreskę „-”.

W przypadku PANÓW wybiera się lekarza poz/pielęgniarkę poz*. Następnie drukujemy i podpisujemy, a skan lub zdjęcia przesyłamy na adres e-mail: *w miejscu nazwisk przy braku wyboru wstawiamy kreskę „-”.

W razie pytań lub wątpliwości - uprzejmie prosimy o kontakt z rejestracją jednej z naszych przychodni.

Pacjent ma prawo do złożenia deklaracji wyłącznie na lekarza. Brak wyboru pielęgniarki poz/położnej poz pozbawia Pacjenta w tej przychodni np. opieki  pielęgniarskiej (iniekcje, pobór krwi, itp.)

OPCJA 1 - FORMULARZ ONLINE

Formularz online - klikając w poniższy link zostaną Państwo przeniesieni do wirtualnej deklaracji, którą należy stosownie wypełnić i na końcu podpisać - myszką przesuwając kursor po ekranie, palcem, bądź też rysikiem. Wysyłając wypełnioną deklarację do wybranej przychodni przekazują państwo swoją gotowość do zmiany przychodni bądź też lekarza, pielęgniarki lub położnej. 

W myśl naszej poniższej zasady zalecamy podanie w formularzu deklaracji numeru telefonu (nie jest obowiązkowy) by personel mógł się z Tobą skontaktować w przeciągu dwóch godzin od złożenia przez Ciebie deklaracji i ustalić z Tobą prioytety jakich od nas oczekujesz w związku z zapisaniem się do jednej z naszych przychodni.

https://www.youtube.com/watch?v=ZSQutQL3Qbc

OPCJA 2 - Formularze do pobrania

Możesz również samemu pobrać, wydrukować, wypełnić i podpisać taki formularz. Poniższe formularze są w pliku PDF, podzielone na odpowiednie przychodnie dlatego iż są już wypełnione danymi przychodni abyś Ty Pacjencie nie musiał tego robić. Formularze te są również przyjazne do wypełnienia poprzez przeglądarkę i do późniejszego wydrukowania

Tak przygotowany formularz można:

  • przynieść do wybranej przychodni;
  • zeskanować lub zrobić zdjęcie każdej strony, tak przygotowany formularz należy przesłać do nas dołączając plik do formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej

Proszę pamietać aby jakość zeskanowanego formularza była w miarę dobra aby pozwoliła nam na wydrukowanie jego w formacie A4.

OPCJA 3 - Wpełnienie deklaracji poprzez IKP

Od jakiegoś czasu państwo Polskie udostępnia dla obywateli szereg narzędzi "e". Jednym z takich narzędzi jest portal pacjent.gov.pl zwany IKP - internetowym kontem pacjenta. Właśnie na tym koncie poprzez zalogowanie się z użyciem PZ - profilu zaufanego możecie Państwo przystąpić do wybranej przychodni. Wybór Wasz zostaje potwierdzony podpisem zaufanym, a take deklaracja zostaje przekazane elektronicznie odpowiedniej przychodni. Podmiot taki musi się do takiej deklaracji ustosunkować, czyli zaakceptować ją lub też odrzucić podając powód odmowy. W obydwóch przypadkach zostaniecie poinformowani odpowiednim komunikatem na IKP.

Dlaczego Euromedica?

120
Specjalistów
35
Poradni
20
Lat w branży
4
Placówki